Thursday, August 19, 2010

Pada Suatu Hari

haaa...smlm aku ada baca satu buku kat umah kawan aku..

so mendatangkan idea nak post..

ia sebuah cerita yg ringkas tp konfem aku ingat sampai mati.

camni...

satu hari ni telah berjalan seorang hamba Allah ke dalam hutan utk mencari rezeki..

pastu tgh dia berjalan-jalan...

dia ternampak satu tubuh besar yg seakan-akan manusia gergasi...

Hamba Allah melihat mahluk 2 dlm keadaan ketakutan sampai x mampu nak lari..

Pastu mahluk tue bertanya kat orang 2..

"wahai manusia,kau orang Islam atau orang Kafir?"

dalam keadaan terketar hamba Allah tue menjawab

"Orang Islam...Orang Islam..Aku orang Islam"

lepas je laki ni jawab...mahluk 2 tanya balik dengan soalan yg agak best.

"Bukankah orang Islam hanya takut pada Allah?"

-end-



kan dah cakap cerita dia simple je...but sgt bermakna bagi aku dan aku rasa amat happy dapat share ngan korang sume =)

No comments:

Post a Comment